Kia lubab, et nende käesoleval aastal turule tulnud esimene hübriidauto mudel Niro kukutab müüdi, et keskkonnasäästlik auto võrdub pistikusse ühendatatud pisikese masinaga. Kia Niro näeb välja nagu korralik ja ruumikas linnamaastur, kuhu on mahutatud lisaks keskkonda ja rahakotti säästvale hübriidlahendusele ka palju mugavaid tehnilisi võimalusi.
Teame omast kogemusest, et kuigi hübriidauto ei ole kellegi jaoks juba mõni aeg enam mingi uudis, kiputakse seda sageli tavalise elektriautoga segamini ajama. Nii teavad ka autosalongides töötavad spetsialistid une pealt, mida vastata järjekordsele kliendile, kes hakkab hübriidauto soovituse peale kukalt kratsima ning valjult arutlema, kuhu ta oma tulevase auto stepslisse peaks ometi pistma. “ei pea kuhugi, hübriid laeb end ise,” tuleks siis selgitada.
Ökonoomne auto ning puu, mille roheline osa tähistab aku täituvust!
Ka Kia Nirole annab energia äärmiselt ökonoomne ajam ning masina laadimine toimub automaatselt läbi energia taaskasutuse. Iga kord, kui sõiduk pidurdab või aeglustab, laeb süsteem veojõuakut. See on pidev protsess, mis toimib automaatselt. Juht saab hübriidi aku hetkeseisu jälgida ekraanil asuvalt infonäidikult, mille tarvis on Kia disaininud puu, mille alumine roheline osa tähistab aku täituvust.
Traditsiooniliselt on Kia mudelitel kolm varustuse klassi. Testisime Kia Niro omadusi, sõites nii metsa vahel kui ka linnas ringi TX varustuse klassi kuuluva autoga. Kia Niro TX stadardvarustusse kuuluvad näiteks ventileeritavad elektriliselt juhitavad mälufunktsiooniga esisitmed, radari ja kaameraga autonoomne hädapidurdussüsteem, juhtmevaba mobiiltelefoni laadija ja nahast istmekatted.
“Linnamaastur, mis on hingelt hübriid!” reklaamib Kia uut Nirot. See vastab tõele – et auto hübriid on, ei paista väliselt kusagilt välja. Pigem näeb ta välja nagu korralik ruumikas linnamaastur. Kui elektriautode puhul kiputakse raskete akude tõttu auto enda mahutavuse pealt kokku hoidma, siis Niro puhul seda selgelt tehtud pole. Samuti on auto kere kõrgus maast keskmisest suurem. Interjöör võlub ruumikuse ja kenade materjalidega, mida täiendab ka suur pakiruum. Ägeda effekti lisab autole ka nii ees kui ka taga paiknevad LED-tuled.
Mugav, stiilne ning hulgaliselt põnevat tehnikat!
Nagu juba mainitud, siis lubab Kia Niro puhul lisaks keskkonnasõbralikkusele autoomanikule ka eriti mugavat sõitu. Meie testitaval TX varustuse klassis on olemas nahast istmekatted ning roolisoendus. Nii võimaldab Kia oma autoomanikele eriti stiilset ja mugavat liiklemist aastaringselt.
Autol on adaptiivne püsikiirusehoidja, mis jälgib pidevalt ees liikuva sõiduki kiirust ning hoiab sellega turvalist distantsi. Nirol on ka pimenurgaandur, mis hoiatab sind, kuid sõidukid lähenevad sellise nurga alt, kust sa neid ise märgata ei pruugi. Samuti hoiatab auto sind lähenevast sõidukist, kui soovid parkimiskohast välja tagurdada.
Suurepärane lisa on Kia Nirol ka automaatne äkkipidurdussüsteem, mis aktiveerub kokkupõrke ohu korral, kui auto ette satub ootamatult jalakäija või teine objekt.
Kia on mõelnud ka mugavustega harjunud kaasaegsele inimese peale. Salongi sisse on ehitatud tõeliselt võimas 8 kõlariga JBL helisüsteem ja võimendi. Ekraan armatuuril aitab sul mugavalt navigeerida, hoida end kursis liiklusoludega. Samuti saad oma telefoni alati autoga ühendada – kas siis muusika kuulamiseks, telefoni laadimiseks või ka kõnede tegemiseks. Oma koht on salongis ka juhtmevabal telefonilaadijal, mis aitab telefoniaku täis laadida vaid nutiseadme vastavasse taskusse asetades.
Ainulaadse lahendusena on Kia paigaldnud Niro tagaistmete juurde ka 220V pistikupesa, kus saab mugavalt süle- või tahvelarvutit laadida. Pistikupesa säästab sind ka murest, kuidas vedada auto juurde pikendujuhet, kui salongi on tarvis tolmuimejaga puhastada.
Vaata videost, kuidas meil Kia Niro test läks ja loe Niro erinevate mudelite ja võimaluste kohta lähemalt aadressil www.kia.ee/niro.